Kaikki jutut

vihreäviiva

Tyri Lights 3D-mallinsi täydellisen valaistuksen Länkkäriin

TYRI Länkkäri_1 Vaativissa ympäristöissä työskentelevä, runko-ohjattu monitoimikone tarvitsee optimaalisen valaistuksen. Tyri Lights suunnitteli erittäin kattavan valaisinvalikoimansa pohjalta täysin kattavan valaistuksen Tomi Hallian Lännen 8600i –koneeseen. Lännen Tractors toimitti Tyrin käyttöön 3D-kuvat joiden pohjalle valaistussuunnitelma tehtiin. Tyrin valaisimia käytetään lähinnä Norjan vientikoneissa. Kokonaisvaltainen, premium -tasoinen 3D -valaistussuunnittelu on ensimmäinen Länkkäriin tehty. Tyri Lightsin suunnitteluosasto kuunteli myös Tomi Hallian näkemyksiä työkohteiden erityistilanteista ja hienosääti suunnitelmansa niiden pohjalta valmiiksi. Valaistuksesta haluttiin paras mahdollinen. Ja sellainen siitä tuli.

TYRI kopteriLänkkäri talvisella työmaalla. Kuvasta näkyy, miten tehokkaasti valokuvio kattaa koneen ympäristön. Kauhapuomissa sijaitseva valaisin tuottaa leveän valokeilan kauhan huulilevyn ympäristöön.

Asymmetriaa, värilämpötiloja, optiikka ja sijoittelu

Työkoneeseen paras valaistus syntyy värilämpötilasta, valotehosta, asymmetristen valaisinten ominaisuuksista, kuten optiikasta ja valaisinten sijoittelusta.

– Värilämpötila on tärkeä kuljettajan rasitusta vähentävä tekijä. Liian kirkas valkoinen näyttää alkuun upealta, mutta alkaa myöhemmin rasittaa silmiä. Tyrin valaisimissa ollaan lähellä päivänvalon spektriä. Työkohteisiin, joissa tarvitaan lämpimämpää valon väriä, Tyrillä on omat valaisinmallinsa, kertoo tuotepäällikkö Anders Wärnman Tyri Lightsiltä.

– Valoteho ei saa olla myöskään liian suuri. Kuljettajan ei kannata häikäistä itseään. Valonheitinten tehon valinta yhdistettynä linssirakenteen valintaan mahdollistaa optimaalisen valaistuksen. Erityinen valaisukohde Länkkärin tapauksessa oli kuormaajan ja työlaitteen kiinnikkeiden valaisu pimeällä suoritettavaa kytkentää varten. Tämä ratkaistiin käyttämällä ns. maitolasilla hajautettua, pienitehoisempaa valoa. Valo on häiritsemätön, tasainen ja pehmeän miellyttävä, mutta täysin riittävä kytkennän suorittamiseen.

Valaisinten 3D-mallinnusTyri Lightsin 3D-valaistusmallinnus Länkkäriin. Valaisinten määrä, suunta ja valokuvio on tarkasti määritelty optimaalisen valokuvion ja valotehon aikaansaamiseksi.

Paljon valoa, vähän häikäistymistä

Lännen Tomi Hallia _5 TYRI_3 Koneen ympäristön valaisu helpottaa myös ympärillä työskenteleviä. Kun kaikki on hyvin näkyvissä, vahingot, kolhut ja osumat vähenevät. Ylimääräisiä työmaavaloja ei juuri tarvita.

Asymmetrisen valaisimen valoa ei ”lähetetä” taivaalle, vaan kohteeseen. Asymmetrisyys, eli epäsymmetrisesti vain tietyn tason toiselle puolelle suunnattu valokeila, estää myös ympärillä ja rakennuksissa olevien häikäistymistä. Joissakin tapauksissa myös symmetrisyys on hyvä ratkaisu, kuten kaivurin kauhan valaisussa. Länkkärin kauhapuomiin kiinnitettiin liimaamalla hyvin matalarakenteinen valaisin, joka valaisee kauhan huulilevyn liikealueen. Kaivupuomille on myös oma valaisimensa. Yhtään reikää ei puomiin porata. Tomi Hallia käyttää kauhaan suunnattua puomivaloa päivänvalossakin, valaisemaan hämärien talvipäivien aikana tummaa kaivantoaluetta. Työnteko helpottuu.

Länkkäriin tehty perussuunnitelma täydentyi käytännön testeissä vielä kahdella valaisimella molemmille sivuille. Niiden avulla lisätään erityisesti ympärillä liikkuvien turvallisuutta. Runko-ohjatun koneen sivut kun jäävät muutoin vähemmälle valaisulle varsinkin käännyttäessä.

Valaisinten kestoikä

Tyri Lights on vaativien led-valaisimien suunnitteluun ja valmistamiseen erikoistunut ruotsalainen yhtiö. Sen tuotteita on ensiasennusvarusteina useissa suomalaisissa konemerkeissä.

Tyri antaa valaisimille 5 vuoden takuun ja 30 000 tunnin kestoiän. Valaisinkotelo on suunniteltu siten, että jäähdytysrivat on hiukan ylimitoitettu. Silloin ei kuraantuminenkaan vie heti jäähdytystehoja kriittisen rajan alle. Led-valaisimen valotehon pysyvyys kun on ratkaisevasti kiinni valaisimen käyttölämpötilasta.

Valaisimia erilaisiin käyttökohteisiin

Tyrin valaisimissa kiinteästi asennetun valaisimen linssit voidaan helposti vaihtaa toisentyyppisiksi irrottamatta koko valaisinta. Helppo operaatio työkohteen valaisuvaatimusten muuttuessa. Kaikki Tyrin valaisimet ovat suojausluokaltaan IP69K (täydellisesti suojattu, pölytiivis ja kestää suurella paineella läheltä ruiskutettua kuumaa vettä ja höyryä).

Valaisimet on pääosin suunniteltu yhteen jänniteluokkaan muutamia erikoiskäyttöön soveltuvia lukuun ottamatta.

Valokuvio

Valaistuksen intensiteettikaavio. Oikealla ylhäällä oleva pieni varjostuma on pakoputken aiheuttama mutta niin vähäinen, ettei sitä normaalityöskentelyssä edes havaitse.

Valaisusuunnitelma tehtiin käyttämällä seuraavia valaisintyyppejä:

-Wide asymmetric
-Narrow symmetric
– Diffused.

  Katso videolta, miten TYRIn valaistus toimii Tomi Hallian Länkkärissä talvisella työmaalla.

 

vihreäviiva

Adolf Lahti Yxpila Oy:lle maailman suurin hydraulinen nosturi
Mantsinen 300 HybriLift lastaa Vuosaaren satamassa

Mantsinen B_6

Mantsinen 300 Hybrilift kuormaa laivaa, joka näyttää isolta, mutta ei sitä ole. Mantsisen kyky kuormata ulottuu tätäkin huomattavasti kookkaampiin laivoihin.

Vuosaaren satamassa konetta operoi Adolf Lahti Oy:n sisaryritys, ahtausliike M. Rauanheimo Oy. Mantsinen 300 HybriLift laivaa pääasiassa sellua ja sahatavaraa. Perinteisiin nostureihin nähden uusin ja suurin Mantsinen kykenee huomattavan suureen tarkkuuteen ja nopeaan työkiertoon. Paitsi suurten laivojen lastaukseen, Mantsinen 300 kykenee käsittelemään myös kontteja ja bulkkitavaraa. Täysi 40 jalan kontti siirtyy 48 metriä ilman että konetta tarvitsee siirtää. Tarkka hydrauliikka lisää myös satamatyön turvallisuutta.

HybriLift lisää merkittävästi energiatehokkuutta

Koneen 38 metrin ulottuma mahdollistaa puominlaskun aikana merkittävän energiamäärän varastoinnin. Hydraulinen energia käytetään seuraavaan nostoon. Pääpuomin neljästä sylinteristä on kaksi ylintä vetäviä, alemmat työntäviä. Järjestely saa aikaan paremman energian varastoinnin paineakkuihin. Adolf Lahti Oy:n kone on varustettu Volvon Tier 4f -dieselillä. Koneessa käytetään AdBlue –järjestelmää. HybriLiftin ansiosta dieselin koko voi olla tavanomaista pienempi. Energia kun varastoidaan tehokkaasti, eikä siksi kaikkea tarvitse tuottaa dieselillä. Optimaalisimmissa työtehtävissä polttoaineen säästö saattaa olla lähes 40% tavanomaisiin järjestelmiin verrattuna. HybriLift on patentoitu. Nosturin saa tarvittaessa myös sähkökäyttöisenä.

Kuljettajalla optimiolosuhteet

300 ohjaamo1
Ohjaimissa Jan Bärlund. Ammattimiehet ottavat tämänkin kokoisen koneen melkein heti haltuunsa. Vuosien kokemus näkyy vaikka tällä koneella työpäivä on ensimmäinen.

Ohjaamo on Mantsisen patentoima, nostimella varustettu. Sitä voidaan liikuttaa sekä vaaka- että pystysuunnassa. Suuremmassa ohjaamomallissa on myös lisäistuin koulutuskäyttöön. Tutustuessamme ensimmäisenä uuden koneen työpäivänä sen käyttöön, ohjaamossa kiinnitti huomiota sen hiljaisuus ja erinomainen näkyvyys. Kuljettajat, jotka ajoivat konetta työtehtävässä kuvaushetkellä ensimmäistä päivää, olivat ajaneet aiemmin jo pienempiä Mantsisen koneita ja siksi työt lähtivät heti sujumaan vaikka konekoko oli nyt moninkertainen. Kaikki kehuivat myös uuden 300:n erinomaista ohjaussauvojen tunnokkuutta sekä koneen pehmeää ja erittäin tarkkaa ohjattavuutta. Lastauksessa olleet kahdentoista tonnin painoiset sellupaalit sijoittuivat laivan ruumaan tarkkoihinkin väleihin erinomaisella tarkkuudella. Vaikuttava ominaisuus tämänkokoiselta koneella.

Jättimäinen, mutta nopea

300 kopteri

380 tonnin painoinen Mantsinen 300 HybriLift on varustettu kantopinnaltaan 10 metrin teloilla, jossa lappujen leveys on 1200 mm. Maksimi siirtonopeus on 1,5 km/h. Taittopuomiin saa useita pituusvaihtoehtoja välillä 10 – 18 metriä. Mantsisen omat työlaitteet kattavat valtaosan lastaus- ja siirtotarpeista. Sellupaalien nostoon Vuosaaressa käytetään tosin ruotsalaista nostinta. Kone pystyy pisimmällä taittopuomilla nostamaan yksitoista tonnia noin 40 metrin korkeuteen.

Rauanheimo C_13
Kaksitoista tonnia sellua nousee kevyesti laivan ruumaan.

 Mantsinen B_9

 

 

vihreäviiva

WIHURI OY TEKNISEN KAUPAN TOIMIALAJOHTAJAN NIMITYS

Laineenkare

Vesa Laineenkare (YeUps, KTM) on nimitetty Wihuri Oy Teknisen Kaupan toimialajohtajaksi ja Wihurin johtokunnan jäseneksi 1.1.2018 alkaen.
Vesa on vastannut vuodesta 2016 Wihurin Teknisen Kaupan Caterpillar-liiketoiminnasta ja vastaa siitä myös jatkossa toimialajohtajuuden lisäksi.

vihreäviiva

ROTATOR OY:N TOIMITUSJOHTAJAN NIMITYS

 

Jari Valtanen
Rotator Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.2.2018 alkaen DI Jari Valtanen (47). Jari Valtanen on toiminut Rocla Oy:n kansainvälisissä vastuullisissa tehtävissä.
Rocla Oy kuuluu kansainväliseen Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. ryhmittymään. Viimeksi Jari Valtanen on toiminut toimitusjohtajana Rocla Solutions Oy:ssä,
joka myy ja huoltaa trukkeja sekä niihin liittyviä asiakasratkaisuja.
Rotatorin nykyinen toimitusjohtaja Thomas Åhman jatkaa edelleen yhtiön hallituksen jäsenenä. Rotatorin liikevaihto oli viime vuonna 74 miljoonaa euroa ja toiminta valtakunnallista. Rotator edustaa ja huoltaa kaivos-, maanrakennus-, nosturiliiketoiminnan- ja teollisten toimijoiden tarvitsemia koneita ja laitteita.

Lisäksi yrityksellä on tytäryhtiö Virossa.

 

vihreäviiva

TASAVALLAN PRESIDENTTI PALKITSI PONSSEA KANSAINVÄLISTYMISESTÄ

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on myöntänyt Ponsse Oyj:lle Suomi 100
-juhlavuoden erikoispalkinnon vuosittain jaettavasta
kansainvälistymispalkinnosta. Kansainvälistymispalkinnot ovat tunnustus
kansainvälisesti menestyville suomalaisyrityksille ja niiden taustalla
vaikuttaville yhteisöille.

– Suomi 100 -juhlavuoden ja samalla Tasavallan presidentin
kansainvälistymispalkinnon 50-vuotisjuhlavuoden kunniaksi myönnetty
erikoispalkinto haluttiin antaa yritykselle, joka on vuosikymmenten ajan
osoittanut pitkäkestoista kansainvälistä, kannattavaa ja kestävää kasvua sekä
kykyä uudistua. Ponsse on omalla toiminnallaan antanut merkittään panoksen
kokonaisen toimialan sekä alan muiden yritysten menestykselle sekä osoittanut
huomattavaa yhteiskunnallista vaikuttavuutta, Finpron toimitusjohtaja ja Team
Finland -johtoryhmän jäsen Markus Suomi kertoo.

Ponssen tänään vastaanottama erikoispalkinto myönnettiin nyt ensimmäistä
kertaa, eikä kansainvälistymispalkintoa ei ole aiemmin myönnetty kahdesti
samalle yritykselle. Ponsse vastaanotti Presidentin kansainvälistymispalkinnon
edellisen kerran vuonna 2003. Vuodesta 2015 alkaen ehdotuksen palkittavista
yrityksistä ja yhteisöistä on tehnyt Team Finland -johtoryhmä.

Kunnianosoitus koko toimialalle

– Olemme äärimmäisen ylpeitä ja nöyriä saamastamme tunnustuksesta. Tämä on
erittäin suuri asia meille ponsselaisille ja samalla koko toimialalle, Ponsse
Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Juha Vidgrén kiittää.

– On hienoa, että voimme edustaa tämän palkinnon osalta myös asiakkaitamme,
metsäkoneyrittäjiä sekä kaikkia sidosryhmiämme niin koneenrakennuksen,
puunkorjuun, koulutuksen kuin metsäteollisuuden saralta. Tämä tukee sitä
ajatusta, jonka Ponssen perustaja, supistetun kansakoulun käynyt ja
metsäsavotoilta 14-vuotiaana työnsä aloittanut, Einari Vidgren puki aikoinaan
sanoiksi: Yksin ei ole kukkaan mittään, hyvällä porukalla tulloo paras tulos,
Juha Vidgrén jatkaa.

Ponsse on toiminut yrityksen syntysijoilla Vieremällä vuodesta 1970 lähtien ja
on tänä päivänä maailman johtavia tavaralajimenetelmään perustuvien
metsäkoneiden valmistajia. Palkitsemisperusteissa todettiin, että Ponssen
kasvutarina heijastelee Suomen kasvua maa- ja metsätalousmaasta
digitalisaatiota ja biotaloutta pelottomasti hyödyntäväksi tietoyhteiskunnaksi
unohtamatta syvälle metsään ulottuvia juuria sekä yhteisöstä huolen pitämistä.
Yhtiön perustaja Einari Vidgrén oli alun perin metsäkoneyrittäjä, ja
urakoitsijoiden tarpeet ovat edelleen korostetusti yrityksen toiminnan
keskiössä.

Palkitsemisperusteissa kiinnitetiin huomiota myös siihen, että yhtiö on pitänyt
keskeiset toiminnot tiukasti omissa käsissään ja tiiviisti toisiinsa
kytkeytyneenä. Vieremällä Ponssen tehtaan yhteydessä toimii kumppanuusyritysten
kylä, jossa tehtävä yhteistyö edistää osaamisten kehittymistä ja leviämästä
Ponssen ulkopuolella. Ponsse on uranuurtaja digitalisaation soveltajana,
teollisen muotoilun hyödyntäjänä sekä palveluliiketoiminnan kehittäjänä.
Yrityksen toiminta on korostetun asiakaskeskeistä perusteluissa jatketaan.

Vuodesta 2003 vuoteen 2016 Ponsse on nostanut konsernin liikevaihdon 150
miljoonan euron tasolta 517 miljoonaan euroon. Liiketoiminta on kannattavasti
kasvanut yrityksen kaikilla markkina-alueilla. Ponsse toimii aktiivisesti 1 525
työntekijän voimin 40 eri maassa ja noin 77 % yhtiön liikevaihdosta tulee
viennistä.

vihreäviiva

MARKKU SUOMINEN VALITTIIN KONEYRITTÄJIEN PUHEENJOHTAJAKSI

Markku_Suominen

Maarakennusyrittäjä Markku Suominen Eurajoelta on valittu Koneyrittäjien uudeksi puheenjohtajaksi. Suomisen puheenjohtajakausi alkaa 1.1.2018.

Markku Suominen on perheyritys LM-Suomiset Oy:n toimitusjohtaja. Hän on 37-vuotias
ja koulutukseltaan yhdyskunta- ja ympäristötekniikan insinööri. Suominen on toiminut Koneyrittäjien liiton varapuheenjohtajana ja maarakennusvaliokunnan puheenjohtajana vuodesta 2008 lähtien.

Koneyrittäjien liiton 48. liittokokous järjestettiin Lappeenrannassa 28.–29.
päivänä lokakuuta. Koneyrittäjien liitto on energia-, maarakennus- ja metsäalan
koneyrittäjien yrittäjä- ja työnantajajärjestö. Valtakunnallisessa liitossa on
2500 yrittäjäjäsentä.

 

sininenviiva

AMMANN ASFALTTI- JA BETONIASEMAT REALMACHINERYN PORTFOLIOON

ammann-realkuva

RealMachinery Oy:n yhteistyö tiivistyi entisestään Ammannin kanssa. Maxpossa solmitun sopimuksen myötä RealMachinery toimii jatkossa yksinoikeudella tuotteiden Suomen alueen myyntiagenttina.

Myyntitoimintojen lisäksi RealMachineryltä saa asfaltti- ja betoniasemiin liittyvät jälkimarkkinointipalvelut. Nykyaikaiset Ammannin asfaltti- ja betoniasemat sekä niiden varaosapalvelut täydentävät RealMachineryn tuote- ja palveluvalikoimaa entisestään.

Vuonna 2010 perustettu RealMachinery Oy on valtakunnallinen täyden palvelun konetalo, joka myy, vuokraa, huoltaa, korjaa sekä varustelee maanrakennuskoneet jokaiseen käyttötarkoitukseen. Konetaloon kuuluu RealMachineryn lisäksi Dae-Tek Oy, jolla on yli 25 vuoden kokemus konekaupasta ja maahantuonnista. Edustuksiamme ovat Doosan-kaivinkoneet ja -pyöräkuormaajat, Bobcat-kuormaajat ja kaivinkoneet, Mecalac-pyöräkuormaajat sekä Ammann-jyrät ja -tärylätkät. Kaikki maahantuomamme merkit ovat alan ehdotonta huippua ja tarjoavat asiakkaalle erinomaisen ratkaisun maanrakentamisen töihin.

sininenviiva

 

SIEVI CAPITAL OYJ OSTAA ENEMMISTÖN KH-KONEET OY:STÄ,
KH-ENGINEERING OY:STÄ JA EDECO TOOLS OY:STÄ

Sievi Capital Oyj on 31.8.2017 toteutuneella osakekaupalla ostanut KH-Koneet Oy:n, KH-Engineering Oy:n ja Edeco Tools Oy:n koko osakekannat yritysjärjestelyä varten perustetun holdingyhtiön lukuun. Sievi Capitalin omistusosuus uuden konsernin emoyhtiössä on 70 %. Yrityskaupan yhteydessä myyjinä toimineet yrittäjät tekevät takaisinsijoituksen konsernin emoyhtiöön ja jatkavat yhtiöiden operatiivisessa toiminnassa sekä omistajina yhteensä 30 % omistusosuudella. Kauppa tulee voimaan välittömästi. Kaupan jälkeen yrityskokonaisuuden toimitusjohtajana jatkaa Teppo Sakari.

KH-Koneet, KH-Engineering ja Edeco Tools muodostavat merkittävän maanrakennuskoneiden maahantuojan. Ostettavien yhtiöiden keskeiset tunnusluvut 31.12.2016 tilinpäätöksien mukaan olivat seuraavat: KH-Koneet Oy: liikevaihto 38,9 milj. euroa, liikevoitto 3,7 milj. euroa, tilikauden tulos 2,9 milj. euroa, oma pääoma 12,6 milj. euroa ja taseen loppusumma 20,7 milj. euroa. Edeco Tools Oy: liikevaihto 8,4 milj. euroa, liikevoitto 0,8 milj. euroa, tilikauden tulos 0,7 milj. euroa, oma pääoma 3,9 milj. euroa ja taseen loppusumma 5,6 milj. euroa. KH-Engineering Oy: liikevaihto 4,1 milj. euroa, liikevoitto 0,7 milj. euroa, tilikauden tulos 0,6 milj. euroa, oma pääoma 3,9 milj. euroa ja taseen loppusumma 5,4 milj. euroa. Tilikaudella 2016 henkilöstön määrä kaikissa kolmessa yhtiössä oli yhteensä keskimäärin 49 henkilöä. KH-Koneiden ja KH-Engineeringin pääkonttori sijaitsee Klaukkalassa ja Edeco-Toolsin Vantaalla.

Yrityskauppojen kaupan toteutuksen yhteydessä maksettava velaton kauppahinta on yhteensä noin 29 miljoonaa euroa. Tämän lisäksi kaupan toteuttava holdingyhtiö sitoutuu suorittamaan mahdollista lisäkauppahintaa, enintään 5 miljoonaa euroa, vuoden 2019 aikana. Lopullisen kauppahinnan määräytymiseen vaikuttaa ostettujen yhtiöiden taloudellinen kehitys tilikausina 2017 ja 2018.

Yrityskauppojen jälkeen KH-Koneet, KH-Engineering ja Edeco-Tools muodostavat konsernin, josta tulee osa Sievi Capitalin strategista sijoitusportfoliota. Sievi Capitalin sijoitus yritysjärjestelyä varten perustettuun uuteen yhtiöön on 10,9 miljoonaa euroa. Yrityskaupalla ei ole olennaista välitöntä vaikutusta Sievi Capitalin tulokseen tai omaan pääomaan. Sievi Capital rahoittaa sijoituksensa likvideistä varoistaan ja sijoituksen rahoittamiseksi nostamastaan uudesta 8,5 miljoonan euron lainasta. Laina erääntyy kokonaisuudessaan maksettavaksi 24 kuukauden kuluttua lainan nostosta, ja sen taloudellisena kovenanttina on Sievi Capitalin omavaraisuusaste.

Lisätietoa KH Koneista, KH-Engineeringistä sekä Edeco Toolsista löytyy yhtiöiden internetsivuilta osoitteista: www.kh-koneet.fi ja www.edeco.fi.

sininenviiva

HERRMANS OY AB JA AB A. HÄGGBLOM OY YHTEISTYÖHÖN

Suomalaiset alojensa markkinajohtajat Herrmans Oy Ab ja Ab A. Häggblom Oy ovat sopineet yhteistyöstä NORDIC LIGHTS® -tuotteiden myynnissä ja markkinoinnissa. Häggblom toimii tulevaisuudessa NORDIC LIGHTS® -tuotteiden jälleenmyyjänä maansiirto- ja kaivosasiakkailleen Suomessa ja Ruotsissa. Yritykset ovat myös sopineet pitkäjänteisestä yhteistyöstä kehittää parhaita valaistusratkaisuja asiakkailleen.

Herrmans Oy Ab suunnittelee ja valmistaa innovatiivisia LED-, HID- (Xenon) ja halogeenityövaloja vaativaan maantie- ja maastoalan käyttöön. NORDIC LIGHTS® ‑työvaloja käytetään hankalimmissa ja vaativimmissa työympäristöissä ympäri maailmaa. NORDIC LIGHTS® tarjoaa optimaalisia valaistusratkaisuja, jotka ovat kestävyydeltään ylivertaisia myös kaikkein vaativimmissa käyttökohteissa. ”Tämän yhteistyön myötä, ja yhdistämällä kaksi vahvaa kotimaista brändiä, olen vakuuttunut siitä että pystymme tarjoamaan asiakkaillemme parempaa palvelua ja kokonaisratkaisuja”, toteaa Mattias Wikman, Area Sales Manager.

Ab A. Häggblom Oy on johtava telaketjusovellusten ja erikokoisten kauhojen suunnittelija ja valmistaja sekä niihin liittyvien palveluiden asiantuntija Pohjois-Euroopassa. Yritys tarjoaa lisäksi maansiirtokaluston vara- ja kulutusosat kotimaisen markkinajohtajan laajimmalla valikoimalla ja saatavuudella sekä Suomessa että Ruotsissa. ”Olemme tyytyväisiä nyt alkavaan yhteistyöhön NORDIC LIGHTS® -tuoteperheen parissa. NORDIC LIGHTS® sopii täydellisesti täydentämään Häggblomin valikoimaa, haluamme keskittyä tuoteryhmittäin yhteistyöhön nimenomaan markkinoiden parhaiden sekä laadukkaimpien brändien, tuotteiden ja yritysten kanssa”, sanoo Häggblom Groupin hankintapäällikkö Jukka Oravainen. ”Yhdessä haluamme tarjota asiakkaillemme parhaat ja luotettavimmat ratkaisut vaatimimpiinkin olosuhteisiin.”

sininenviiva

 

Uusi maahantuoja Case-koneille Suomessa

rentti-NewImporterCASEFinland

Konevuokraamo Rentti (Tracwest Oy) on solminut sopimuksen CNH Industrialin kanssa Case-maarakennuskoneiden maahantuonnista.

”Rentillä on vankka kokemus koneista ja hyvät tekniset tiedot sekä tulevaisuuden suunnitelmat olemassa olevien ja uusien CASE-asiakkaiden tukemiseksi ja CASE-toiminnan vahvistamiseksi Suomessa ”, kertoo CASE-liiketoiminnan johtaja Andrea Rapali.

”Olemme erittäin innoissamme nimityksestä”, kertoo Juha Leivo Tracwest Oy:stä. Casella on laaja tuotevalikoima laadukkaita koneita. ”Voimme luvata sekä uusille että vanhoille Case asiakkaille, että tiimimme tekee kaikkensa asiakkaiden palvelemiseksi Suomessa”, lisää Markus Lehtimäki Tracwest Oy:stä.

 

sininenviiva

Trimble ja Komatsu parantavat monen toimittajan kalustoa käyttävien Earthworks-asiakkaiden laitteiden yhteistoimintaa

Komatsu GCS900 Dual GPS Dozer 002-HR

Trimble (NASDAQ: TRMB) ja Komatsu Ltd. julkistivat tänään parantavansa yhteistyössä asiakkaidensa kykyä siirtää rakennuskohteiden 3D-dataa Komatsun ja Trimblen ohjelmistojen välillä, mikä helpottaa eri toimittajien kaluston hallintaa ja antaa paremman kokonaiskuvan kohteen toiminnoista.

Osana yhteistyötä Trimble ja Komatsu kehittävät ohjelmointirajapintaa (API) ohjelmistoalustojensa välille. Pilvipohjainen Trimble® Connect™ -yhteistyö-ekosysteemi tukee Komatsun KomConnect-alustaa rakennusdatan jakamisessa, mistä voi olla merkittävää hyötyä urakoijille ja projektipäälliköille.

Yhteistyö vastaa asiakkaiden toivomuksiin eri valmistajien konekantojen yhteistoiminnasta ja tukee Japanin i-Construction-aloitetta, joka pyrkii vauhdittamaan innovointia ja mullistamaan tuottavuuden rakennustyömailla tieto- ja viestintätekniikan (ICT) avulla. Sitä tukee Japanin maa-, infrastruktuuri-, kuljetus- ja matkailuministeriö.

Trimble Connected Site® -ratkaisut antavat urakoijille kokonaiskuvan kohteen tuottavuudesta, mm. materiaalimäärät ja -liikkeet, volyymit ja tiivistys sekä kaluston ja resurssien hallintatiedot riippumatta koneen merkistä ja mallista. Trimble Connect on yhteistoimintaympäristö, jolla asiakkaat voivat yhdistää ja jakaa dataa monista lähteistä, myös Trimblen ekosysteemin ulkopuolelta.

Komatsu esitteli Japanissa vuonna 2015 SMARTCONSTRUCTIONIN – esineiden Internet -ratkaisun (IoT) rakennuskohteille. Tietotekninen ratkaisu havainnollistaa asiakkaille kohteen toimintaa työntekijöiden, koneiden ja pintojen osalta pilvipohjaisella KomConnect-alustalla ja lisää kohteen turvallisuutta sekä tuottavuutta.

”SMARTCONSTRUCTION jatkaa Komatsun turvallisten ja huipputuottavien työkohteiden luomistyötä”, sanoi Chikashi Shike, Komatsun älyrakentamisen kehitysosaston johtaja. ”Yhteistyömme Trimblen kanssa on tärkeä askel tukiessamme asiakkaitamme, joilla on käytössä eri valmistajien laitteita, sekä pohjustaessamme rakennusurakoijien edellytyksiä tukea Japanin i-Construction-aloitetta.”

”Trimble on sitoutunut toimittamaan täyden rakennus-ekosysteemin kaikille asiakkaille. Uskomme, että optimiratkaisu on avoin ratkaisu, joka tukee kaikkien valmistajien koneita”, sanoi Bryn Fosburgh, Trimblen varapääjohtaja. ”Olemme innostuneita yhteistyöstä Komatsun kanssa parantaessamme ratkaisujemme yhteistoimintaa ja monen toimittajan kaluston tukea matkalla tulevaisuuden älykkääseen työkohteeseen.”

 

Tietoja Komatsu Ltd:stä

Komatsu Ltd. On johtava rakennus- ja kaivoslaitteiden, metsäkoneiden ja teollisuuden sekä yhteiskuntahuollon koneiden valmistaja. Pääkonttori on Tokiossa, Japanissa. Komatsu perustettiin vuonna 1921. Lisätietoja osoitteesta: www.komatsu.com.